Denimul: istorie, design, fashion, organizare

by admin

Cu o istorie bogată și variată, denimul continuă să surprindă lumea modei cu capacitatea sa de a se reinventa. Țesătura folosită la începuturi pentru confecționarea hainelor muncitorești, și-a croit treptat drumul către rafturile magazinelor de lux. Adorat de toate generațiile, denimul simbolizează rezistență, libertate, schimbare și totodată durabilitatea.

Atracția denimului transcende culturi și continente, iar în numărul 14 al revistei digitale OrDeLi, te-am invitat într-o incursiune prin istoria sa, cu accent pe organizare, design și living, cele 3 subiecte ce ne plac atât de tare și care au dat numele acestui proiect editorial.

Istoria denimului și viitorul său

Secolul al XVI-lea: Termenul „denim” derivă din franțuzescul „serge de Nîmes”, adică o țesătură rezistentă, din Nîmes.

Secolul al XVIII-lea: Denimul devine popular în Europa pentru durabilitatea sa și este folosit în special pentru îmbrăcămintea de lucru a muncitorilor și marinarilor.

Secolul al XIX-lea: În timpul goanei după aur, din California, Levi Strauss, un imigrant german și croitorul Jacob Davis creează prima pereche de blugi cu capse (1873). Montate în locurile în care denimul se rupea cel mai des, inovația ranforsează țesătura făcând-o potrivită inclusiv pentru activitățile dure de minerit.

Anii 1920-1930: Blugii sunt asociați culturii western / cowboy datorită adoptării lor de către fermierii crescători de vite, dar și a portretizării în filme de la Hollywood.

Anii ‘50: Denim devine simbol al tineretului și al spiritului rebel și intră în moda mainstream datorită actorilor James Dean și Marlon Brando.

Anii 1960-1970: Element de bază al modei ce îți dorește să rupă tiparele, blugii sunt adoptați în vestimentația hippy, fiind personalizați cu picturi, petice, broderii și alte decorațiuni.

Anii ‘80: Calvin Klein și Guess transformă blugii într-o declarație de modă. Jeanșii de designer sunt rupți și prespălați, în croiuri tot mai neconvenționale.

Anii ‘90: Denimul evoluează către cultura hip-hop și sporește în popularitate datorită modei grunge caracterizată de blugii cu aspect învechit și croi larg.

Anii 2000: Blugii skinny intră în trend ca urmare a influenței culturilor indie și pop. Modelele, culorile și tratamentele de prelucrare ale denimului sunt tot mai diverse. Revine talia înaltă.

Anii 2010: Industria modei readuce la viață stiluri vintage pe care le mixează cu cele contemporane. Producția durabilă și etică devine un subiect important, cu accent pe reducerea impactului asupra mediului.

Anii 2020: Se evidențiază denimul vintage și upcycled pe fondul popularității sustenabilității în modă.

Organizare. Denim Roll & Fold

Alegerea metodei de organizare potrivită pentru denim poate contribui la maximizarea spațiului din dulap, dar și la păstrarea în condiții cât mai bune a pieselor vestimentare realizate din acest material. Durabilitatea dată de buna organizare atinge cote înalte când înțelegem importanța fluxului și a depozitării optime.

Blugii pot fi împachetați ușor și stocați… oriunde. Datorită texturii lor, merg inclusiv rulați, fără a ne stresa prea tare că se șifonează dacă îi punem într-un coș, sertar sau valiză. De asemenea, ei se pot împături pentru a fi păstrați pe rafturi sau se pot face pachete mici, conform regulii jumătăților ori a metodei konmari, pentru a fi depozitați ”în picioare”, în sertare. Dar înainte de a alege metoda de organizare și locul de stocare este bine să trecem printr-un proces de sortare (ex. ce este bun de purtat, ce este de reciclat, ce v-ar plăcea să duceți la personalizat etc.).

Versatilitate. Sustenabilitate. Personalizare

Astăzi, denimul este element de bază în modă. Casual, sport, youth sau tailored, el este transformat în pantaloni, fuste, jachete, cămăși, accesorii… Popularitatea și versatilitatea sa au condus către o abordare mai durabilă și o producție mai sustenabilă. În acest scop a crescut utilizarea bumbacului organic, reciclarea denimului uzat și reducerea substanțelor chimice și a apei folosite în producție. Mergând mai departe pe linia conștientizării și a impactului asupra mediului, crește și numărul brandurilor ce oferă posibilitatea clienților de a-și personaliza vechile perechi de blugi cu broderii, picturi și alte elemente decorative, pentru a-i păstra în trend și a-i putea purta perioade îndelungate de timp.

Istoria denimului se scrie, iar noi suntem martorii ei.

Poate ți-ar mai plăcea să citești și despre:

Dacă ți-a fost de folos ce ai citit, intră și în cel mai mare grup cu idei de organizare din România (Diana Mihaila – Idei Organizare) și abonează-te la newsletter, pentru programe și oferte dedicate exclusiv membrilor. Mă găsești și pe Facebook și Instagram.

Ti-ar putea placea si articolele urmatoare

Citește OrDeLi – Revistă trimestrială de Organizare, Design & fine Living

Articole

Newsletter

Abonează-te la Newsletter și accesează gratuit e-book-ul #MareaOrganizare

@2024 Toate drepturile rezervate Diana Mihăilă

Website realizat și găzduit de DUCADU