Efectiv Podcast, despre responsabilitate și provocarea de a face bine prin comunicare

by admin

Într-o lume saturată de conținut sunt oameni care continuă să creeze și să inoveze, să rescrie reguli și să atragă atenția publicului prin proiecte ce au o misiune dincolo de cifre. Bune și acelea, nu zice nimeni, dar începem să înțelegem că impactul nu se măsoară doar în cantitate, ci mai degrabă în calitate, cea care și are capacitatea de a genera acțiune.

O calitate a oamenilor care creează conținut și consumă deopotrivă. Un obiectiv mai valoros decât mercantilul și mai trainic decât efemerul. Efectiv Podcast este un proiect despre BINE, despre impact prin misiune. Despre ceea ce facem dincolo de ceea ce zicem. Un proiect creativ lansat de Dana Nae Popa, owner & managing director la pastel, pe care te invităm să îl descoperi în continuare și să îl asculți pentru inspirație și motivație.


*Articolul este disponibil în format animat și în numărul 15 al revistei digitale trimestriale de organizare, design și fine living ORDELI. Afli când apare ediția nouă via newsletter.

Efectiv Podcast își propune să redefinească modul în care comunicarea poate genera impact pozitiv. Cu un format modern și o echipă dedicată, podcast-ul este o platformă de storytelling și dialog profund, atrăgând specialiști din diverse domenii pentru a explora rolul comunicării responsabile. Misiunea sa: să inspire și să conecteze oameni care fac bine, prin comunicare. Într-un mediu digital în care autenticitatea este mai valoroasă ca oricând, Efectiv Podcast rămâne fidel idealului său de a aduce binele prin comunicare. Podcastul este mai mult decât o simplă serie de discuții, este o platformă de învățare, o invitație la reflecție și explorare a unor perspective valorosae, iar fiecare conversație este un pas în direcția unui dialog responsabil și inspirațional.

Efectiv Podcast este un proiect care vorbește cu mare responsabilitate despre efectele Binelui în, din și prin comunicare.

Oricine are o cameră liniștită, un pic de drag de a vorbi cu oamenii și un telefon cu o cameră bună poate să își facă un podcast. E simplu, nu? În realitate, dincolo de toată investiția tehnică și gândirea din spate, realizarea unui podcast este despre responsabilitate. Responsabilitatea de a te ține de promisiunea făcută celor care te urmăresc, de a aduce valoare acestora, de a invita oameni care să rezoneze cu aceleași valori, responsabilitatea și disciplina de a menține calitatea la nivelul dorit. Efectiv Podcast este un podcast care vorbește cu mare responsabilitate despre efectele binelui în, din și prin comunicare.

Dana Nae Popa, owner & managing director la pastel

Ce înseamnă să construiești un Podcast?

„Inițial, aș fi spus că un podcast înseamnă să ai o idee pe care vrei să o explorezi din mai multe perspective. Dar, de fapt, cred că podcast-urile bune se nasc din întrebări inteligente. Întrebări pentru care nu găsești un răspuns rapid, întrebări la care nu ai un răspuns clar sau unde ai poate un răspuns prea simplist. Așa că întreb: știi care sunt efectele comunicării din jurul tău? Fie că e vorba de brand-uri, de oameni publici sau chiar de vocea din mintea ta”, mărturisește Laura Iane, creative strategist Efectiv Podcast.

În spatele fiecărei idei există un proces riguros: de la planuri și decor până la discuțiile propriu-zise, toate detaliile tehnice și creative au fost gândite în profunzime pentru a crea o platformă de comunicare autentică.

Pentru mine, Efectiv Podcast a început de la provocarea lansată de Dana și de noua poziționare pastel. Am văzut cât de greu este să esențializezi toate lucrurile pe care vrei să le zici sau și, mai greu, să alegi ce anume vrei să zici mai tare și mai bine”, povestește Vlad Giogu, scenografie și tehnic Efectiv Podcast.

Ioana Duca & Ioan Ungureanu, co-moderatori Efectiv Podcast

Comunicarea între responsabilitate și impact

„Podcast-ul este o oportunitate strategică de a construi o comunitate, de a influența percepții și de a adăuga valoare într-un mod autentic. Pentru mine, Efectiv Podcast este o șansă de a contribui la formarea unei audiențe informate și conectate, dar și un instrument de PR prin care poți construi încredere și loialitate.”

spune Ioana Duca, co-moderator al Efectiv Podcast.

Ea pune accent pe capacitatea de a transforma discuțiile în conversații deschise, în care fiecare invitat se simte liber să împărtășească perspective valoroase. Podcast-ul nu este doar un posibil instrument de promovare, ci un vehicul de educare și responsabilizare a publicului.

„Un podcast este un format modern al popularului talk show din anii 1990, chiar 2000. Diferența este că ai de facilitat un interviu documentat, dar informal livrat. Ce am învățat este că nu este suficient să am o idee. Este esențial să perseverez în răbdarea cu care vânez momentul potrivit ca ideea aia să fie pusă în practică.”

mărturisește Ioan Ungureanu, co-moderator Efectiv Podcast, subliniind importanța de a găsi echilibrul între documentare și spontaneitate.

Curiozitatea și modestia sunt, în opinia sa, elemente esențiale pentru a descoperi perspective unice și a rămâne conectat cu fiecare invitat.

Comunicarea între responsabilitate și impact

De câțiva ani, brandurile își definesc un scop, campaniile de CSR evoluează în programe complexe, iar Obiectivele de Dezvoltare Durabilă (SDG-urile) ghidează tot mai mult companiile și agențiile de comunicare în validarea ideilor.

„Efectele advertisingului și ale comunicării, în general, sunt uriașe și sunt în fiecare dintre noi. Și e o reală plăcere să asculți personalități diferite dezbătând același subiect, fiecare cu propria viziune,” explică Laura Iane.

Cum (mai) captezi și păstrezi atenția în Social Media cu un conținut long-form?

„Un podcast nu este doar o înregistrare, ci o provocare constantă de a capta atenția oamenilor și de a-i convinge că merită să dedice timp conținutului tău. Este despre acele câteva secunde care trebuie să trezească interesul,” explică Riana Asiminei, specialistul în social media.

Atenția publicului este o provocare majoră. Dar, cu o identitate vizuală coerentă și adaptată platformelor sociale, Riana se asigură că mesajul Efectiv Podcast străpunge bariera scurtelor momente de scroll și convinge publicul să acorde conținutului mai mult de 3 secunde.

Eforturile tehnice și creative au sens în momentul în care invitații încep să vorbească cu sinceritate și deschidere. „Toate eforturile, piedicile și observațiile și-au clarificat scopul în momentul în care am văzut ce frumos și cu scop vorbesc invitații și cât de multe poți afla punând întrebările corecte,” mai explică Vlad Giogu. Această revelație se datorează, în mare parte, unei echipe unite și dedicate.

„O echipă bine legată este un mediu de învățare reciprocă. În echipa Efectiv Podcast, fiecare om este invitat să critice și să contribuie. Sigur, fiecare dintre noi este specializat pe baza experienței și a skill-urilor, dar fiecare perspectivă este unică”, completează Ioan Ungureanu.

Ascultă Efectiv Podcast și discuția pe care am purtat-o despre impactul organizării și al binelui accesibil, la îndemână.

Poate ți-ar mai plăcea să citești și despre:

Dacă ți-a fost de folos ce ai citit, intră și în cel mai mare grup cu idei de organizare din România (Diana Mihaila – Idei Organizare) și abonează-te la newsletter, pentru programe și oferte dedicate exclusiv membrilor. Mă găsești și pe Facebook și Instagram.

Ti-ar putea placea si articolele urmatoare

Citește OrDeLi – Revistă trimestrială de Organizare, Design & fine Living

Articole

Newsletter

Abonează-te la Newsletter și accesează gratuit e-book-ul #MareaOrganizare

@2024 Toate drepturile rezervate Diana Mihăilă

Website realizat și găzduit de DUCADU