Excesul este apăsător în orice fel de casă, mică sau mare și apare din inabilitatea noastră de a gestiona lucrurile deținute. Dacă săptămână după săptămână îți pare că nu o mai scoți la capăt cu curățenia, ordinea și organizarea, îți recomand să treci printr-un proces atent de sortare. Un inventar va scoate la iveală tot ce ai și îți va spune ce și cât folosești.
Cu aceste informații în față, îți va fi mai ușor să alegi ce este de ținut și să pui de-o parte ce este de dat. Mai jos am scris 4 idei. Cu siguranță nu sunt singurele, dar sunt palpabile și te pot conduce către un rezultate.
1. Testul cutiei de carton
Când nu poți decide dacă renunți la un lucru, pune-l într-o cutie! Scrie pe ea ziua depozitării, dar și o dată viitoare la care o vei deschide pentru a reevalua conținutul (ex. final de sezon, de semestru). Sigur, poți umbla în cutie oricând simți că ai nevoie de ceva din ce ai pus acolo. Dar dacă asta nu se întâmplă în cele 3-6 luni, decizia de a da vine mai ușor.
2. Organizează zonă cu zonă
Devine mai simplu dacă descompunem procesul de organizare în zone. Poate fi biblioteca, biroul sau sertarul cu medicamente. Nu contează dimensiunea, ci îndeplinirea obiectivului. Rezultatele concrete din zonele mici stimulează procesul mare și contribuie la finalizarea sa. În plus, abordarea ne ajută să etapizăm și să dozăm efortul.
3. Stabilește o perioadă clară în care te organizezi
După ce am stabilit ce organizăm, este esențial să ne gândim și cum o facem, de cât timp avem nevoie și de ce resurse. Altfel riscăm să obosim, să ne pierdem interesul sau motivația. Putem aloca o oră pe zi pentru activități de organizare sau un week-end pentru a rearanja dulapul cu haine. Timpul trebuie să fie întotdeauna proporțional cu dimensiunea proiectului.
4. Intră în mentalitatea de mutare
Metoda falsei mutări, diferită, dar cu rezultate foarte bune, ne ajută să luăm mai rapid deciziile grele. Dacă ne imaginăm că în câteva zile urmează să vină camionul de mutări, apare o formă de presiune ce ne împinge să decidem ce păstrăm și ce dăm.
—
Poate ți-ar mai plăcea să citești/vezi și:
- Organizarea casei în 6 pași + e-book gratuit
- 5 trucuri de organizare pe care le poate învăța un copil mic
- Denimul: Istorie, design, fashion și organizare
- Organizarea cărților. Decor în care să citești mai mult cu și de plăcere
- Organizarea casei pentru a fi mai productivi
—
Dacă ți-a fost de folos ce ai citit, intră și în cel mai mare grup cu idei de organizare din România (Diana Mihaila – Idei Organizare) și abonează-te la newsletter, pentru programe și oferte dedicate exclusiv membrilor. Mă găsești și pe Facebook și Instagram.
