Pentru a stabili tendințele de cumpărare ale românilor în materie de tâmplărie termoizolantă, Veka România a comandat un studiu național, pe care Neomar Consulting l-a realizat în perioada 10 ianuarie – 6 februarie 2015 pe un eșantion de 1.100 persoane, cu vârste cuprinse între 20 și 60 de ani. Iată ce a reieșit:
Pentru cei mai mulţi dintre români, calitatea tâmplăriei termoizolante rămâne, din păcate, pe loc secund, în favoarea celui mai mic preţ de achiziţie, 50,3% alegând produsul cel mai ieftin. Întrebaţi cărei mărci îi aparţin profilurile ce alcătuiesc ferestrele din propriile locuinţe, 58,2% dintre respondenţi au afirmat că nu îşi amintesc, iar 67,8% că nu ştiu numele producătorului. Mai mult, 40,7% afirmă că au solicitat o singură ofertă înainte de a cumpăra tâmplăria actuală, iar 26,9% nu ştiu nici cu câte camere interne de izolare este prevăzută aceasta.
Viitorii cumpărători de ferestre cu profiluri termoizolante s-au arătat mai informați și mai preocupați de realizarea unei achiziții în cunoștință de cauză. Totuși există un segment de cumpărători (13,7%) dispus să cumpere produse fără factură, fapt ce conduce piaţa pe un segment gri, în care soluţiile tehnice au o performanţă scăzută, origine incertă şi nu beneficiază de servicii de garanţie.
O fereastră adevărată trebuie să răspundă necesităţii de izolare termică, rezistenţă şi durabilitate și trebuie să fie adaptată climei din zona geografică în care se află locuinţa. Pentru clima din ţara noastră, recomandarea VEKA sunt profilurile PVC cu minim 5 camere interne de izolare şi 70 de mm adâncime de încastrare în zid. 23% dintre respondenţi spun că profilurile ferestrelor lor au doar 3 camere interne de izolare.
Studiul naţional de piaţă ne-a reconfirmat o problemă răspândită în rândul consumatorilor din România şi anume lipsa de informare înaintea achiziţiei de tâmpărie termoizolantă. Românii nu au depăşit încă pragul celui mai mic preţ, lucru ce îi împiedică să cumpere ferestre de calitate, capabile să justifice investiţia făcută pentru o perioadă îndelungată de timp. La VEKA, vom continua campaniile susţinute de educare şi informare a cumpărătorilor cu privire la beneficiile pe care o fereastră performantă le aduce pentru locuinţă şi bugetul familiei. Suntem conştienţi că acesta reprezintă un proces de durată şi că este nevoie de timp pentru schimbarea percepţiilor şi a comportamentelor. Rămânem activi şi în lupta noastră pentru descurajarea comerţului de tâmpărie termoizolantă <la negru> şi sperăm ca noile demersuri ale statului să ne susţină şi să contribuie în sens pozitiv, căci doar aşa cumpărătorul este protejat legal din punct de vedere al serviciilor de garanţie. – Alexandru Oancea, Marketing Manager VEKA România.
Marja de eroare de eşantionare a sondajului este de +2,9%.
ARTICOLE RECOMANDATE:
- De ce ai opta pentru un sistem de tâmplărie PVC de 76 mm
- Cât durează montarea tâmplăriei termoizolante și în ce constă
- Ce fel de ferestre cumpără românii?
Dacă v-a plăcut articolul despre cum alegem ferestrele termoizolante, distribuiți-l și cu prietenii pe rețelele de socializare sau în orice altă formă doriți. Și pentru că tot am pomenit de socializare, dacă aveți un cont activ pe Facebook, dați like și paginii DIY Bazaar. Pentru a fi informați la fiecare postare nouă, selectați opțiunea „Get notifications // Primește notificări”.
[efb_likebox fanpage_url=”DiyBazaar” box_width=”250″ box_height=”” colorscheme=”light” locale=”ro_RO” responsive=”1″ show_faces=”0″ show_header=”0″ show_stream=”0″ show_border=”0″ ]