De obicei, marile case sunt cele dau tonul în modă în fiecare sezon. Croiuri noi, culori vedetă, combinații care intrigă, toate vin de pe podiumuri în stradă. Invers se întâmplă mai rar, dar se întâmplă! Este cazul revoluționarului curent denumit silent streetwear, ce luptă împotriva logo-urilor uriașe imprimate pe haine și a accesoriilor stridente ce tot domină moda de stradă de mai mulți ani.
În acest articol nu vom vorbi despre sustenabilitate în stilul în care au fost nenumărate materiale din OrDeLi. El este despre un stil care rescrie tendințe și comportamente începând de la brandurile fast fashion până la cele de lux, îmbrățișând astfel o abordare mai durabilă. Datorită silent streetwear, îmbrăcămintea lejeră devine mai discretă, punând accent mai mult pe cine suntem și mai puțin pe ce brand purtăm.
Ce este de fapt silent streetwear?
Silent streetwear este un stil minimalist, cu linii curate și tonuri neutre. El încurajează atemporalitatea și prin asta durabilitatea. Imprimeurile florale, cele grafice ori etnice sunt date la o parte, lăsând loc simplității și funcționalității. Noile generații apreciază hainele supradimensionate, pantalonii lejeri și încălțămintea sport. Schimbarea vine din abandonarea logomaniei, a imprimeurilor stridente și a țesăturilor strălucitoare.
Îmbrăcămintea de stradă 2.0 este despre scăderea nevoii de validare externă prin embleme ce definesc statutul individual.
Dintr-un sondaj realizat de Highsnobiety, a reieșit că relația cu modă și cu luxul a generației actuale s-a schimbat în săptămânile ce au urmat pandemiei de Covid-19. Tinerii s-au orientat către piese vestimentare minimaliste, 53% spunând că le găsesc mai atractive decât înainte de pandemie. 43% au spus că îmbrățișează stilul clasic de vestimentație de stradă (classic streetwear), 35% au optat pentru hainele ce pot fi purtate indiferent de sezon, iar 21% au răspuns că aleg piese în culori subtile. În scădere au fost și fanii emblemelor de brand și cei ai tonurilor țipătoare.
Validarea exterioară pare a fi depășită de moda definită de siguranța de sine.
Jian DeLeon, Director Editorial Highsnobiety
Conceptul de streetwear a început să se contureze în anii 80, având rădăcini în cultura hip-hop și în stilul vestimentar lejer al skate-rilor. El însă are o dinamică permanentă dată de ce se întâmplă pe stradă, de la muzică, până mâncare și mod de viață. Influențele încearcă să dicteze noi tendințe, dar asta nu se întâmplă de fiecare dată. Strada are ritmul său și moda sa! Branduri precum Acne Studios, YEEZY sau Norse Projects propun deja de mai mulți ani astfel de haine și încălțări. Și mărcile de lux au simțit potențialul. The Row, 1017 ALYX 9SM și Jil Sander, sub conducerea designerului Luke Meier, au prezentat colecții pentru bărbați în linii simple și culori discrete. Semne de aliniere au dat și Louis Vuitton, Gucci, Dior sau Fendi.
Calitatea, atemporalitatea, durabilitatea și croiurile care nu se demodează rapid s-au ridicat deasupra nevoii de a atrage atenția prin ceea ce porți mai mult decât prin ceea ce ești.
—
Dacă ți-a fost de folos ce ai citit, intră și în cel mai mare grup cu idei de organizare din România (Diana Mihaila – Idei Organizare) și abonează-te la newsletter, pentru programe și oferte dedicate exclusiv membrilor. Mă găsești și pe Facebook și Instagram.