S-a redeschis singurul magazin cu rafturile goale! #TheEmptyShop este un concept menit a ajuta prin donarea de haine familiile din zone sărace ale țării, contribuind la reducerea abandonului școlar și a excluziunii sociale. Campania este inițiată de Promenada Mall, în parteneriat cu Unilever (OMO, Cocolino) și Crucea Roșie Română.
Donațiile se pot face în perioada 24 aprilie – 19 mai, la etajul 1 din Promenada, centrul comercial dorind să arate și astfel implicarea sa în comunitate, cu un impact pozitiv real.
Așa că dacă ai haine în plus care sunt în stare bună, spală-le, coase-le și calcă-le și du-le la The Empty Shop. Și persoanele din medii defavorizate merită același nivel de respect, empatie și demnitate ca fiecare dintre noi. Încearcă să sortezi lucrurile în funcție de sex și vârstă și să etichetezi pachetele. Ușurezi astfel procesul de alocare.
În 2018, The Empty Shop a colectat în 2 săptămâni 73 de tone de articole de îmbrăcăminte, de care au beneficiat peste 6.700 de familii, din 12 județe. Hainele au ajuns la 28.000 de persoane din zone sărace și cu risc de abandon școlar, mulțumită celor peste 10.000 de donatori din toată țara. O privire de ansamblu despre cele întâmplate anul trecut puteți vedea aici.
„The Empty Shop” nu este despre cifre, ci despre solidaritate, altruism și umanitate. Trei calități pe care le-am redescoperit anul trecut la vizitatorii noștri și care au făcut ca singurul magazin cu rafturi goale din România să se redeschidă. Acest spațiu va fi deschis tuturor celor care doresc să doneze haine și să facă o faptă bună până în ziua de 19 mai. Noi toți suntem obișnuiți să mergem în mall-uri pentru a face cumpărături. Cum ar fi să îi facem pe oameni să meargă la mall și pentru a dona? Ne dorim să inspirăm oamenii să adopte obiceiuri noi, venind în întâmpinarea lor cu o metodă simplă de a contribui pentru comunitate. Venind la Promenada pentru cumpărături, noi vă dăm ocazia perfectă să faceți o faptă bună. Așadar, Promenada lansează provocarea de a umple cu haine rafturile unui magazin gol, pentru a doua oară.” – Ana Maria Leca, Manager General al Promenada Mall.
Statistici triste…
România se numără printre țările cu cele mai ridicate rate ale sărăciei din Europa, cu peste 35% din populație afectă de flagel, conform datelor Eurostat. Suntem ”lideri” pe continent și la procentul de copii sărmani, 18%, nivel direct legat și de rata îngrijorătoare de abandon școlar. De altfel, lipsa hainelor se află printre motivele ce îi împiedică pe copiii din comunitățile defavorizate să meargă la școală.
Promenada, alături de partenerii săi, intenționează să colecteze în 2019 cel puțin la fel de multe haine ca la prima ediție, pe care să le direcționeze către persoane nevoiașe. Partenerul campaniei, Unilever, se va ocupa de spălarea, împrospătarea și igienizarea hainelor cu OMO și Coccolino, în timp ce Crucea Roșie Română va fi puntea de legătură cu beneficiarii. Organizația se va ocupa de identificarea și selectarea familiilor din zonele sărace, precum și de livrarea hainelor. În funcție de cantitatea de haine colectate, numărul județelor vizate poate fi extins.
Mai multe informații despre eveniment sunt disponibile pe site-ul www.promenada.ro și pe pagina de Facebook a centrului comercial.
—
Sper că informațiile de mai sus ți-au fost utile și că vei dori să le împărtășești și cu prietenii tăi. Dacă ești activ(ă) pe rețelele de socializare, intră te rog și pe pagina de Facebook a blogului și bifează sub butonul ”Urmărește” opțiunea ”Vezi mai întâi”. În felul acesta primești notificări la fiecare nou articol. E gratuit! La fel și pe grupul cu idei de organizare. 🙂
Iar dacă vrei să vezi ce clipuri mai public, abonează-te la canalul meu de Youtube. De acum înainte, multe articole se vor transforma și în conținut video.