Peste 1 milion de ferestre și vânzări de mai bine 20 milioane euro, acestea sunt cifrele anului 2015 pentru Gealan, unul din cei mai importanți furnizori de profile pentru uși și ferestre din PVC din lume.
Deși piața internă înregistrează un regres și ajunge sub nivelul de 250 de milioane euro, am constatat o creștere de câteva procente pe piața premium, astfel că solicitările pentru Gealan Futura și pentru sistemele de peste 80 mm care se încadrează în acest segment, au ajuns să reprezinte 7% din vânzările totale. De asemenea, anul acesta s-au intensificat vânzările pe piețele internaționale, exportul direct ajungând la 5% din totalul cifrei de afaceri, la care se adaugă vânzările partenerilor, orientați tot mai mult spre piețele externe. – Aurel Vlaicu, COO Gealan România
Un rol important pentru Gealan România l-au avut, și în 2015, programele de reabilitare.
Anul a debutat puternic, în trimestrele doi și trei rezultatele au fost moderate, dar îmbunătățirea pieței s-a remarcat în ultimul trimestru, cu sprijinul puternic al programelor de reabilitare. Lunile de vârf pentru lucrările de reabilitare au fost septembrie și octombrie, atunci când s-a dat startul programului de reabilitare în sectorul 3 al Capitalei. Însă, dacă de-a lungul timpului acest segment înregistra peste 3 milioane de euro pe an, în 2015 ajunge la 1-1,5 milioane de euro, scăderea rezultatelor fiind cauzată de începerea târzie a lucrărilor. – Aurel Vlaicu, COO Gealan România
Pentru îmbunătățirea activității fabricii din București, compania a investit mai bine de 600.000 de euro, fapt ce a generat creșterea cu 70% a capacității de producție în primele nouă luni ale anului. În prezent, Gealan România are 100 de angajați, țintind o creștere de circa zece procente pe segmentul de producție începând din trimestru al doilea din 2016.
Tot în 2016, reprezentanții companiei estimează o revenire a activităților imobiliare și o stabilizare a pieței, trendul ascendent fiind marcat atât de segmentul reabilitărilor, cât și de creșterea proiectelor rezidențiale. Producătorul de profile din PVC își propune pentru anul viitor implicarea în proiecte imobiliare private care se identifică prin economii de energie, așa cum este proiectul Solar City, la care Gealan contribuie cu 15.000 mp de ferestre Futura, eficiente pentru casele pasive.
Planurile Gealan pentru 2016 includ și lansarea unui produs revoluționar și inovator pentru segmentul de PVC, la cel mai mare târg internaţional dedicat pieţei de tâmplărie termoizolantă, Fensterbau Frontale din Germania.