Design interior prin lentila de fotograf

by admin

În revista digitală de organizare, design și fine living, OrDeLi, punem multe povești în lumina internetului. Cum este aceasta, născută din lentila unui fotograf ce s-a îndrăgostit iremediabil de design. Un creator de conținut vizual pentru care spațiile rezidențiale sunt de fapt conexiuni. Conexiuni între oameni, forme, obiecte, locuri. Vlad Crețeanu este fotograf profesionist specializat în fotografie de design interior și de produs. Îi place energia pe care i-o dau casele și elementele de decor. Se simte atras de locurilor pe care le imortalizează și caută să transmită vibe-ul lor celor care le descoperă.

Pe Vlad, l-am cunoscut în studioul său, când am filmat un podcast ca invitat al designerului de interior Natalia Berezovskaia. Un podcast pe care te invit să îl urmărești și de care să te bucuri. Pentru că asta a fost pentru mine: o bucurie a unei povești despre organizare relaxată. Despre antreprenoriat din pasiune. Despre dorința de a face lucrurile în felul meu. Pentru că altfel nu știu să le fac și nici nu îmi doresc.

Nu vreau să copiez rețete. Nu pot să mă țin de ele. În schimb, cred că sunt bună la creat de noi valențe ale unei profesii pe care o construiesc în devenirea mea. Nu vreau să fiu altcineva în afară de Diana. De Diana Mihăilă. Mi-e bine cu mine, pe drumul meu. Nu consum timp uitându-mă peste gardul altora. Admir evoluția fiecăruia, dar înainte de orice sunt preocupată de a mea. Vreau să îmi canalizez energia, puțină adesea, în ceea ce mă reprezintă. În ceea ce mă face să fiu fericită și îmi dă putere să merg mai departe.

Am învățat multe din etapele prin care am trecut. Am învățat că perfecționismul mă ține pe loc și că încercările și curajul mă ajută să fac lucrurile mai bine. Am ținut multe idei la sertar pentru că am simțit că n-am resursele necesare pentru ele. Că n-am dat forma pe care o aveau în mintea mea. Acest blog este dovada supremă. Am dorit să îl relansez de atâtea ori și de și mai multe ori m-am înfrânat. Pentru că nu puteam face toate piesele deodată. Până într-o zi în care am realizat că doar eu știu ce este în mintea mea și că viața este un proces, iar antreprenoriatul un privilegiu al creativității. Și am reînceput să creez. Aici. Acum.

Dar să revenim la Vlad acum și la povestea sa.

Vlad Crețeanu: Totul a început cu un aparat cu 16 MB de memorie. Primele fotografii le-am făcut la 14 ani, cu un Pen Camera Medion MD5319. Nu avea ecran să văd pozele, doar un counter care îmi spunea câte fotografii de 2 megapixeli mai pot face cu memoria inclusă. Eram fascinat de ideea că pot surprinde ceva și apoi pot descărca în calculator, să păstrez o amintire pentru mai mult timp. În 2007, am câștigat primii bani din fotografie: 200 de lei plătiți pentru o cununie religioasă. Au urmat încă 89 de nunți, 47 de botezuri și peste 180 de ședințe foto de familie. În 2017, am încheiat această etapă pentru că mă simțeam atras de fotografia de arhitectură și de design interior.

Din 2011 și până în prezent, am fotografiat circa 800 de proiecte imobiliare din toată țara: apartamente, vile, birouri, blocuri, dar și spații comerciale, industriale, clădiri de birouri, cinematografe, hoteluri, cafenele. O parte dintre proiecte au fost publicate în reviste, albume și pe site-uri de top din domeniu, din România și din străinătate. Fotografiez pentru firme sau birouri de arhitectură, designeri de interior, proprietari de AirBnb, dar și produse din showroom-uri ori ale producătorilor de soluții pentru amenajări: uși, plăci ceramice, parchet, mobilier, sanitare, sisteme de iluminat, decorațiuni.

Îți mai amintești primul proiect imobiliar fotografiat?

V.C.: Primele fotografii imobiliare le-am făcut pentru sediul GSK, din București, amenajat de Corporate Office Solutions. Între 2011-2016, am avut o perioadă cu un volum foarte mare de muncă în zona de real estate. Erau săptămâni când fotografiam și livram până la 20 de apartamente către agențiile cu care lucram. Astfel am descoperit că îmi place conceptul de a reprezenta în imagini un spațiu, modul în care acesta este folosit, precum și starea pe care o induce.

Cu fiecare proiect fotografiat, am experimentat și m-am perfecționat. După 2016, am încetinit ritmul și am început să fiu atent mai degrabă la armonia unui interior, la energia și la starea generală a spațiului. Am devenit foarte orientat către detalii și m-am lăsat purtat într-o altă lume, inaccesibilă celor care „consumă” în fugă o amenajare de interior și care nu își dau timp să simtă vibe-ul proiectului.

Cum abordezi azi proiectele pe care le faci?

V.C.: Mă implic și fac consultanță extensivă cu toți clienții mei. Scopul meu este să creăm imagini de arhivă, fără vârstă, care și peste 50 de ani să spună o poveste clară despre „ce a vrut să zică atunci autorul”. Văd fotografiile reușite ca pe o ecuație în care eu mă implic cu toată experiența și entuziasmul, iar clienții vin cu toată valoarea meseriei lor. Pe lângă pasiunea pentru fotografii de calitate, mă bucură faptul că am ocazia să documentez vizual parcursul unor profesioniști care construiesc frumos și armonie.

Mă motivează conexiunile cu ei și faptul că putem crea împreună portofolii care să îi pună în valoare. Îmi doresc să ajung să surprind cât mai bine starea unei amenajări, nu doar elementele fizice care o compun. Separat, fac consultanță în marketing și comunicare pentru clienții mei. Practic, îi ajut să pună la treabă imaginile livrate, în folosul brandului, pe toate platformele de socializare, într-un mod creativ și consecvent. În ultimii 2 ani, am mărit echipa dezvoltând și partea de creație video publicitară, de interviuri, podcast-uri și clipuri de prezentare pentru brandul personal.

Ce îți place cel mai mult la proiectele pe care le faci?

V.C.: Liniștea din spatele proiectului este partea mea preferată din tot procesul de fotografiere. Prin liniște traduc starea mea de bine din momentul în care intru pentru prima dată într-un spațiu, în care încep să îl descopăr, să îi caut zonele de interes, să îi simt energia. Atunci, în mintea mea se face liniște. Este ceva ce îndrăznesc să recomand tuturor.

Ce presupune gestionarea unui studio video? Poți estima valoarea investiției într-un astfel de business? De ce ai nevoie să începi?

V.C.: Povestea studio-ului a început când am simțit că este momentul să mă ”expun” mai mult și, odată cu mine, pe oamenii cu care am lucrat în toți acești ani. Ideea ne-a venit mie și lui Roberto Langa (magicianul video al studio-ului), când filmam un episod de podcast, de test, la el în sufragerie. Ne-am dat seama atunci că aveam echipamentele și know-how-ul, ne mai trebuia doar un spațiu în care să ne desfășurăm creativ și să realizăm multitudinea de proiecte video ce veneau către noi de la clienți, pentru care, uneori, nu aveam soluția logistică potrivită.

Ne-am dorit un spațiu frumos și totodată impecabil din punct de vedere tehnic (acustică, iluminat, echipamente audio și video), ușor de folosit și cu energie bună, de creație și libertate de exprimare. Așa că ne-am înconjurat de prieteni și colaboratori care simțeau că este un proiect interesant și au vrut să se implice în dezvoltarea lui. Cu foarte multă răbdare, după multe zile terminate la miezul nopții, în șantier, cu frustrări, surprize și bucurii, am terminat de construit Vlad Crețeanu Studio. Pe scurt, 6 luni și 25.000 euro mai târziu.

Acum, în principal, producția video în studio se concentrează pe podcast-uri, cursuri filmate, interviuri și brand videos. Eficientizăm în continuu procesele și suntem foarte atenți la toate detaliile, pentru a putea oferi clienților soluții în toate etapele de creație ale unui clip. Le suntem alături de la idee, la pre-producție de storyline, la producție efectivă, montaj, grafică, precum și la crearea și implementarea strategiei de comunicare în social media a clipurilor produse.

Dacă ți-a fost de folos ce ai citit, intră și în cel mai mare grup cu idei de organizare din România (Diana Mihaila – Idei Organizare) și abonează-te la newsletter, pentru programe și oferte dedicate exclusiv membrilor. Mă găsești și pe Facebook și Instagram.

Ti-ar putea placea si articolele urmatoare

Citește OrDeLi – Revistă trimestrială de Organizare, Design & fine Living

Articole

Newsletter

Abonează-te la Newsletter și accesează gratuit e-book-ul #MareaOrganizare

@2024 Toate drepturile rezervate Diana Mihăilă

Website realizat și găzduit de DUCADU