Organizarea este simplă, creativă, intuitivă. Fiecare obiect deținut va sta în locul în care ne este cel mai firesc să îl găsim. Regulile ni le facem singuri în baza obișnuințelor, a spațiului deținut, a compartimentărilor din dulapuri, a cantității de bunuri, a stilului de viață. Atât de simplu trebuie să fie totul! Așa cum în bucătărie este logic să depozităm vesela împreună cu tacâmurile, la fel procedăm în orice alt loc din casă. Se folosesc împreună, stau împreună! Sunt necesare zilnic, stau în cel mai accesibil punct din corpul de mobilier. Sunt de folos ocazional ori sezonier, se depozitează în zone secundare ale casei și ale dulapurilor.
Ca orice activitate nouă de care ne apucăm, organizarea poate părea năucitoare. Pe ce pui mâna mai întâi? Și apoi ce faci cu ce ai luat în mână? Procesul devine mai simplu dacă, înainte de a depozita cu sens, eliminăm surplusul. De ce am mai pune pe rafturi, în dulapuri și în debarale obiecte de care nu mai avem nevoie? Casele noastre nu sunt depozite. Sunt locuri în care totul trebuie să fie în armonie și în acord cu cine suntem noi azi.
Dar hai să începem cu începutul, căci cel mai simplu mod de organizare și de eliminare a surplusului presupune doar 2 pași:
- Golirea mobilei și eliminarea surplusului. O piesă de mobilier goală este mai ușor de organizat deoarece secțiunile și compartimentările sunt identificabile și rapid de atribuit. Dacă spațiul nu ne permit să eliberăm fiecare dulap sau comodă în parte, luăm rând pe rând sertarele, rafturile, barele, cârligele și extragem surplusul de pe/din fiecare.
- Gruparea lucrurilor pe categorii, în funcție de frecvența utilizării, funcționalitate și afinitate. Formarea de categorii este de bază în organizare. Ne dă claritate și ne ajută să știm în orice moment ce stocuri avem. Determinarea cantităților, indiferent că vorbim de hrană, haine sau cărți este o măsură de reducere a excesului. Deci o abordare sustenabilă a vieții de zi cu zi.
Sfaturi pentru cei care acum încep un proces de organizare
Orice proces de organizare trebuie să înceapă cu evaluarea spațiului și a cantităților. Ea ne spune cât de solicitant și cât de extins va fi proiectul, dar și cum să ne dozăm corect timpul și energia. O variantă facilă și eficientă este să pornim dintr-un punct fix, o comodă de pildă, apoi să parcurgem circular întregul spațiu, în direcția acelor de ceasornic. În felul acesta, nu omitem nimic și avem un fir de urmat. Aplicăm cei doi pași de mai sus și fluxul în organizare începe să apară. Mai târziu ne ocupăm de perfecționarea lui. Mai întâi eliminăm surplusul și antrenăm rutina.
Atunci când luăm fiecare piesă de mobilier în parte și evaluăm fiecare obiect deținut, ne gândim dacă ne place, dacă ne este util, dacă ni se mai potrivește nouă și casei. Cel mai simplu este să sortăm în lucruri de păstrat și în lucruri de dat. Pe unele le punem în dreapta, pe altele în stânga. Între obiectele ce rămân și locurile de depozitare trebuie să existe o asociere firească. Doar în acest fel putem crea un flux eficient care să ne ajute să găsim mai ușor, dar și să punem rapid la loc. Dar despre toate acestea găsești și alte articole pe blog. Așa că îndrăznește să dai click prin secțiunea Organizare!
—
Dacă ți-a fost de folos ce ai citit, intră și în cel mai mare grup cu idei de organizare din România (Diana Mihaila – Idei Organizare) și abonează-te la newsletter, pentru programe și oferte dedicate exclusiv membrilor. Mă găsești și pe Facebook și Instagram.