Amenajările de tip nordic, scandinav sunt tot mai des întâlnite în hotelurile din România. Potrivit Kuma, unul dintre principalii producători locali de lavoare și blaturi pentru băi şi bucătării, 30% din proiectele companiei se înscriu în acest trend.


Sursă foto: Kuma
”Toți cei care optează pentru Kuma aleg un design minimalist și forme de lavoar turnate continuu cu blatul, unul dintre punctele forte ale produsului, întrucât nu necesită încastrare sau alipirea altor boluri din ceramică sau porțelan. Motivele pentru opțiunile lor se remarcă atât la nivel de design, fiind un concept diferit, cât și la nivel de funcționalitate, aceste tipuri de produse fiind caracterizate printr-o calitate superioară, autenticitatea mărcii și, bineînțeles, posibilitatea de a personaliza un întreg concept de baie ori bucătărie conform spațiului disponibil. Putem conchide că, prin conceptele Kuma, adăugăm o stea hotelului renovat.” – Camelia Olesen, Director Executiv KUMA România
Pentru băi, jucătorii din industria ospitalității optează pentru concepte personalizate și culori reprezentative pentru localizarea geografică a hotelului, alegerile lor fiind determinate, în primul rând, de calitatea autentificată a produselor. Un alt criteriu decisiv în comportamentul de achiziție este garanția unei mărci de calitate, acest lucru fiind reprezentat de declarațiile de produs pentru fiecare material în parte și acreditările anuale aferente.


Sursă foto: Kuma
În anii 2000, majoritatea clienților era obișnuită cu produse din ceramică sau porțelan în nuanțe de alb. Atunci, filozofia nordică – potrivit căreia într-o baie atenția se restrânge pe conceptul lavoar-mască-decorațiuni, marcat printr-o culoare contrastantă – era complet necunoscută. Ulterior, curentul scandinav a obținut recunoaștere internațională, iar designerii de interior și arhitecții locali au început popularizarea susținută a acestui stil.
”Pe segmentul hotelier, interesul acordat amenajării băilor și dorința de a se diferenția prin acest proces se pot traduce prin creșterea numărului de stele aferente unui hotel. În cazul nostru, putem afirma că în cei 16 ani de activitate am adăugat în portofoliu peste 200 astfel de proiecte, în urma amenajării acestora contribuind la dezvoltarea hotelurilor respective și la crearea unor spații generoase, adevărate SPA-uri în care clienții hotelurilor se simt răsfățați.” – Camelia Olesen, Director Executiv KUMA România


Sursă foto: Kuma
Pe lângă reprezentanții hotelurilor de pe plan local, pasionați de stilul scandinav sunt și proprietarii de locuințe rezidențiale, aceștia reprezentând 40% din totalul proiectelor Kuma România. Nu în ultimul rând, și spațiile office, cele comerciale, spitalele și stadioanele se aliniază influenței nordice și ocupă 30% din business-ul companiei.
În ceea ce privește profilul persoanelor fizice care aleg designul scandinav, acestea se remarcă prin buna cunoaștere a stilurilor de amenajare, fiind la curent cu tendințele actuale.
Care sunt elementele definitorii pentru stilul nordic?
Cuvintele cheie în amenajările nordice sunt minimalismul ambientului, finețea materialelor și confortul oferit de un design personalizat, prin integrarea luminii și a elementelor naturale. Funcționalitatea este un criteriu de bază în astfel de ambiente, spațiul fiind cât mai deschis și mai aerisit, pentru un stil de viață confortabil.
În ceea ce privește coloristica, reprezentanta companiei afirmă că danezii recomandă cu fermitate integrarea nuanțelor închise, vedeta materialelor solicitate pentru export fiind amestecul de perle, sticlă sau oglindă pe fond de marmură neagră.
La nivel de costuri, compania spune că acestea sunt mai ridicate pentru o amenajare în stil scandinav, dar că investiția se amortizează datorită întreținerii facile.
Despre designul nordic am mai scris și:
Turul casei: Un decor curat și luminos, în stil scandinav
Cum amenajezi o garsonieră în stil scandinav
Decor scandinav simplu și curat
Dacă v-a plăcut articolul despre amenajarea băilor în spații hoteliere, distribuiți-l și cu prietenii.